Current Issue

Vol 7 No 1 (2024): Musamus Journal of Agribusiness

Musamus Journal of Agribusiness dengan p-ISSN: 2655-3309, e-ISSN: 2656-4475 pada Volume 7 Nomor 1 Edisi April 2024 mempublikasikan 6 artikel. Artikel yang dipublikasi yaitu Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Preferensi Konsumsi Pinang Kering di Kecamatan Biboki Anleu Kabupaten Timor Tengah UtaraEfektivitas Pendistribusian Pupuk Bersubsidi Berdasarkan Prinsip 6 Tepat di Kabupaten SumbawaKeadaan Sosial Ekonomi Dan Tingkat Kesejateraan Petani Padi Orang Asli Papua (OAP) Di Distrik Kurik Kabupaten MeraukeStrategi Nafkah Pada Rumah Tangga Pembudidaya Rumput Laut Desa Laikang Kecamatan Mangarabombang Kabupaten TakalarAnalisis Pengaruh Peran Kelompok Tani Dalam Peningkatan Produksi Padi di Kampung Sumber Mulya Distrik Kurik Kabupaten Merauke; dan Kinerja Usaha Namar Farm Hidroponik Menggunakan Balanced Scorecard di Kabupaten Rejang Lebong Bengkulu. Penulis pada edisi ini berasal dari beberapa Perguruan Tinggi yakni Universitas Timor; Universitas Samawa; Universitas Musamus; Universitas Muhammadiyah Makassar; dan Universitas Bengkulu. Karya ilmiah yang disajikan dalam jurnal ini memberikan kontribusi pemikiran dan gagasan yang bisa dijadikan sebagai sumber referensi dalam perkembangan ilmu pengetahuan terutama dalam bidang Agribisnis.

Published: 2024-04-30
View All Issues

The Musamus Journal of Agribusiness is a peer-reviewed journal published by the Faculty of Agriculture at Musamus University. This journal is available in print and online, and it highly upholds publication ethics and avoids any kind of plagiarism. Musamus Journal of Agribusiness is a place for academics, researchers, and practitioners to publish original research articles or review articles. The Musamus Journal of Agribusiness only publishes manuscripts that strictly follow guidelines and templates. All submitted manuscripts will go through a double-blind peer review process. The scope of articles published in Musamus Journal of Agribusiness relates to agribusiness science, which includes (1) the economics of cooperative marketing and management; (2) the design and development of credit market institutions; (3) organizational design; (4) market structure and performance analysis; (5) supply chain management and design; (6) optimization of operational efficiency; (7) the development of data and analysis for financial management; (8) strategic management; and (9) agribusiness education.